Vi höjer tempot på tillväxten!
5564 la logo
Webbversion > | Hemsida >
19099 Food1
Välkommen till webbinarium om konsumentinsikt och koncepttester – 2 mars
Vid Livsmedelsacceleratorns första event för året kommer vi att titta närmare på koncepttester som en möjlighet att snabbare och mer pricksäkert möta trender och kunders preferenser. Målsättningen är att ge dig kunskap och inspiration för att hitta nya affärsmöjligheter.

Datum: Onsdag 2 mars
Tid: Kl 09.00-11.15
Plats: Digitalt seminarium via Zoom, länk skickas ut dagen före mötet.

Kostnad: Kostnadsfritt. Föranmälan krävs.
Anmälan stänger: Måndag 28 februari

Preliminärt program


08.45 Digital incheckning

09.00 Välkommen och introduktion
Livsmedelsacceleratorn
Peter Bökmark, RISE
Maria Holmkvist, RISE

09.20 Bakgrund och möjligheter
Smak och lukt – Hur kan konsumenttester hjälpa framåt i produktutveckling?
Penny Bergman, RISE

Finest testarena – Sikte på hållbar produktutveckling
Sophia Wassén, RISE

09.50 Paus

10.00 Exempel från företag
Kundinsikter på timmar i stället för veckor
Dani Kamras, Cambri AB

Fler exempel från företag meddelas senare

10.35 Vilket är mitt nästa steg?
Reflektion och diskussion

11.15 Avslutning

Mötet är digitalt. Den zoom-länk som du kommer att få en dag före mötet är öppen från kl 08.45. Koppla gärna upp dig i god tid.  

Välkommen!

Anmäl dig här
Talare
bild
Penny Bergman, RISE
Penny Bergman är enhetschef på RISE för enheten Perception och design. De arbetar med alla typer av tester med människor, hur smakar, luktar och känns en produkt och hur vill konsumenten att det ska vara. Penny är disputerad med fokus på hur känslor påverkar vår upplevelse. Under presentationen kommer Penny att gå igenom hur vi kan mäta smakupplevelse på olika sätt för att få konsumentinsikter för framtida produktutveckling.
bild
Sophia Wassén, RISE
Sophia Wassén är forskare vid RISE, inom livsmedelsteknologi. Sophia är disputerad inom materialvetenskap och har under många år jobbat på RISE med frågor kring råvarors funktionalitet och uppbyggnad av livsmedel. Sophia arbetar idag mycket med vegetabiliska produkter och stöttar företag i olika delar av deras produktutvecklingsarbete. Vid seminariet kommer Sophia att prata om hur koncepttester kan se ut och utföras på RISE. Härtill kommer Sophia också att presentera centrumet FINEST och hur man inom detta projekt jobbar och tänker kring koncepttester.
bild
Dani Kamras, Cambri 
Dani Kamras har jobbat de senaste 15 åren med konsumentinsikter och omvärldsbevakning med fokus på FMCG och innovation. Dani är en av grundarna till Cambri som är en plattform för att iterera fram relevanta koncept med hjälp av konsumentinsikter. Dani har bland annat jobbat med kunder som Carlsberg, Absolut Vodka, Santa Maria och Unilever. Under seminariet kommer Dani att presentera hur man kan få relevanta konsumentinsikter till och med inom ett dygn även om man själv inte är en erfaren market researcher.
Frågor och anmälan
Anmäl dig via knappen nedan. Länken skickas ut en dag före seminariet startar. Har du frågor är du välkommen att kontakta Peter Bökmark via e-post.

 Välkommen!



Länk till anmälan >
Livsmedelsacceleratorn är en oberoende lots till externa kompetensbärare och finansieringsmöjligheter. Vi erbjuder kostnadsfri genomlysning av företagets behov och skapar nätverk och mötesplatser för den regionala livsmedelsbranschen. Läs mer om oss på www.livsmedelsacceleratorn.se.
2738 instagram circle 732 in
 
unknown link